درمان ریزش مو با لیزرتراپی | تقویت مو | لیزر کم توان | مزایا و قیمت

نوردرمانی
فهرست محتوا

موهای سر جزء آسیب پذیر ترین نقاط بدن به شمار میروند به همین دلیل برای این که موهای زیبا و خوش حالتی داشته باشید باید به صورت دائم به تقویت آن ها بپردازید و برای جلوگیری از ریزش مو و نازکی موها

راه حل های مناسبی را به کار گیرید. افرادی که به ریزش موی شدید مبتلا هستند معمولاً با دقت به دنبال راهی برای متوقف کردن ریزش و رشد دوباره‌ی موهای خود هستند. تکنولوژی لیزر امروزه ازنظر مؤثر بودن برای رشد موها مورد مطالعه قرار گرفته است.
تقویت مو با استفاده از لیزر تراپی یکی از روش هایی است که متقاضیان بسیاری دارد و متخصصان در موارد زیادی آن را توصیه میکنند. عمل لیزرتراپی مو از آن دسته اقداماتی است که در مقایسه با لیزر پوست کمتر شناخته شده است، اما این روش جهت رفع مشکلات حوزه ی مو تاثیرات شگرفی ایجاد می کند.

درمان ریزش مو با لیزر تراپی

لیزرتراپی مو یک شیوه بهبود ی نوین و انقلابی برای بهبود ریزش مو و تقویت مو به شیوه غیرجراحی هست که برای زنان و مردانی که از مساله آزاردهنده‌ی ریزش مو رنج می‌برند؛ می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر؛ پرپشت‌تر و درخشان‌تر با ظاهری سـال م و زیبا داشته باشید.
در واقع در عمل لیزرتراپی مو، فولیکول های مو از طریق افزایش جریان خونرسانی به شکل مطلوب تر و کامل تری تغذیه خواهند شد، لذا با جذب این اشعه، فولیکول های مو شروع به بازسازی خود می کنند که در این میان هورمون عامل ریزش مو (دی هیدروتستسترون) نیز شکسته و ریزش مو متوقف خواهد شد.

لیزر تراپی مو چیست؟

در لیزرتراپی برای تحریک رشد مو به علت ریزش مو در زنان و مردان ، ازانرژی لیزری با طیف نور قرمز مرئی استفاده می‌شود. به کارگیری لیزرها در درمان ریزش مو در مردان و زنان و دیگر موارد درمان ریزش موی سر ، تحت عنوان “درمان با لیزر کم توان” تعریف شده است که اختصاراً به آن LLLT می‌گویند. از لیزرتراپی گاهی تحت عنوان تعریف وسیع تر “فتوتراپی کم توان” یاد می‌شود چرا که نحوه‌ی تاثیرگذاری لیزر بر فرایند رشد موها مشابه با نوردرمانی است و دستگاه ساطع کننده نور، ممکن است از لیزر یا دایود نوری (LED) بهره بگیرد.

نور لیزر کم‌توان چیست؟

نور لیزر کم‌توان، نور فشرده‌ی طول موجی از بخش قرمز یا سرد طیف نور حاصل از تابش الکترومغناطیسی است. نور طبیعی از این جهت متفاوت است که یک رنگ مشخص دارد. نور لیزر در یک خط مستقیم حرکت کرده، تک رنگ بوده و پرتوی نوری آن در یک محل مشخص متمرکز می‌شود.
لیزرتراپی کم توان یکی از گونه‌های ایمن درمان نوری است که بسیاری از متخصصان در حال بررسی کارآمدی آن، برای درمان بیماری‌ها و عوارض گوناگون هستند. از لیزرتراپی مو برای درمان گونه‌های ارثی ریزش موی شایع در میان بانوان و آقایان یا طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) و تقویت مو بهره گرفته می‌شود.
درمان با نور قرمز، لیزر سرد، لیزر نرم، تحریک زیستی و تعدیل زیستی ـ نوری اصطلاح‌های دیگری هستند که به‌جای لیزرتراپی و یا لیزر کم توان به کار برده می‌شوند.
این فناوری پیشرفته و نوین در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و پزشکان و متخصصان این شیوه را درکنار روش های دیگری مانند محصولات ضد ریزش مو، داروهای مسدود کننده‌ی DHT و محلول ماینوکسیدیل، به عنوان یک شیوه موثر برای درمان ریزش مو می‌دانند.
لیزرتراپی هنگامی موثر واقع خواهد شد که ریشه یا همان فولیکول مو به طور کامل از بین نرفته باشد تا از طریق تحریک آن بتوان مشکلات مو را برطرف ساخت. جهت دستیابی به نتایج مطلوب از جلسات لیزر تراپی مو، لازم است که در صورت بروز مشکلات حوزه ی مو، این درمان هر چه سریع تر آغاز گردد.
تعداد جلسات مورد نیاز به لیزرتراپی با توجه به نوع مشکلات حوزه ی مو و شدت آن توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام می شود که می توان طی یک هفته، دو جلسه درمان را انجام داد.

مزایای لیزر تراپی مو

• افزایش خون‌رسانی به پوست سر تا ۵۴ درصد تنها پس از یک جلسه‌ی درمانی
• تحریک فولیکول‌های مو
• توقف ریزش مو در ۸۵ درصد از بیماران
• افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری مو
• پرپشت، براق، نرم و ضخیم شدن مو
• ترمیم آسیب‌هایی که به‌طورمعمول به دلیل مواد شیمیایی ایجاد شده‌اند
• رسیدن مستقیم اشعه از زاویه‌های مختلف به محل مورد درمان بدون از دست دادن انرژی
• کیفیت ساقه‌ی مو را بهبود می دهد.
• رشد مجدد مو‌ها
• درمان خارش کف سر
• قابل استفاده برای بانوان و آقایان
• بدون درد و دوره نقاهت
• کوتاه بودن دوره درمان
• تقویت موهای به‌تازگی کاشته شده از طریق تسریع فرایند التیام
• بدون عوارض جانبی

مکانیزم روش لیزر تراپی در درمان ریزش مو

انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر ، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و بعد شروع به بازسازی خود می‌کنند. اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و باعث تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می شود. در نتیجه‌ لایه کورتکس در ساقه‌ی مو ضخیم‌تر شده و لایه‌ی کوتیکل بسته می شود که این امر باعث می شود موی سر بسیار نرم‌تر و سالم‌تر به نظر بیاید و درخشندگی بیشتری داشته باشد. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی باعث شکسته شدن DHT (هورمون دیهیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می شود. برای آن که بتوانید عملکرد لیزر را به خوبی درک کنید، در ابتدا باید در مورد چگونگی رشد موها و جایگزینی آن‌ها و همچنین چرخه‌ی رشد موها اطلاع داشته باشید.
متاسفانه با بالا رفتن سن، تعداد موهای جدیدی که جایگزین موهای قبلی می‌شوند کم می شود و ضخامت و همچنین رنگ موها کمتر می شود و به همین دلیل به تدریج موها کم پشت می‌شوند و احتمال دارد قسمتی از سر دچار طاسی شود. بنابراین ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی مو است و دلیل طاسی شما ریزش مو‌ها نیست، بلکه این موضوع است که موهای جدید جایگزین موهای قبلی نمی شوند.اما چرخه مو چگونه است؟اینگونه است که هرکدام از موهایی که در سر می‌رویند تا چند سال رشد می‌کنند و بعد می‌افتند. بعد پیاز‌ مو تا چند هفته استراحت می‌کند و بعد دوباره موی جدیدی از پیاز شروع به رشد می‌کند. این چرخه در تمام طول عمر ما ادامه دارد.
در روش لیزر درمانی هرچه قدر درمان را سریع ‌تر شروع کنید، به نتایج بهتری خواهید رسید.زیرا لیزردرمانی باعث بازسازی پیاز‌های مو و تقویت آن‌ها می شود. این تاثیر لیزر باعث کم شدن فرایند پیشروی ریزش و کم شدن موها شده و حتی در مواردی فرایند ریزش و کم پشت شدن مو‌ها را برعکس می‌کند و درواقع باعث پرپشت شدن و بازگشت موهای از دست رفته می شود. البته در صورتی که پیاز‌ موها بمیرند، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.
امروزه بسیاری از متخصصان ترمیم مو به بیماران خود اکیداً توصیه می‌کنند تا بعد از کاشت مو تحت لیزرتراپی قرار بگیرند. چراکه کمک می‌کند تا موهای کاشته شده سریع‌تر با محیط جدیدشان سازگار شوند و به فرایند بهبودی از عمل سرعت می‌دهد؛ و در نتیجه به افزایش ضخامت و استحکام موهای طبیعی نیز کمک می‌کند.

 

آیا لازم است قبل از لیزر موهای زائد بدن را اصلاح کنید؟

 

مراحل لیزرتراپی مو

در روش لیزرتراپی مو از یک دستگاه مخصوص استفاده می‌شود که می‌تواند اشعه‌ی نرم و کم‌توان لیزر را مستقیماً به پوست سر برساند. لیزرتراپی مو نیازی به سوزن، بریدگی، بی‌حسی و مدت‌زمان بهبودی نخواهد داشت. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که طرز عمل لیزرتراپی، افزایش گردش خون در پوست سر و به سمت فولیکول‌های مو می‌باشد. این کار حجم موها را افزایش داده و همچنین ظاهر آن‌ها را سالم‌تر نشان می‌دهد. این روش تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.
بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند در طول درمان شما می‌توانید کتاب بخوانید، با لپ تاپ خود کار کنید، موسیقی گوش دهید و یا بنشینید و استراحت کنید. افراد بلافاصله پس از انجام درمان به کارهای عادی خود ادامه می‌دهند چراکه این روش هیچ ازکارافتادگی ایجاد نکرده و نیازی به مدت‌زمان بهبودی نخواهد داشت. ممکن است پزشک بسته به وضعیت هر فرد، روش‌های درمانی اضافه‌تری را پیشنهاد داده و یا تغییراتی را در این روش درمانی اعمال کند. جلسات لیزر درمانی باید به صورت دو روز یک بار برنامه‌ریزی شده و نباید دو جلسه‌ی درمانی در دو روز متوالی برنامه‌ریزی شوند.

لیزرتراپی مو مناسب په افرادی است؟

لیزرتراپی در موارد زیر به کمک بانوان و آقایان می‌آید:

• موهای نازک و سست
• ریزش موی ارثی با الگوی مردانه یا زنانه
• ریزش مو در اثر استرس یا مصرف دارو
• ریزش مو در نتیجه دست‌کاری بیش‌ازحد مو
• تغییرات ناشی از یائسگی
• دگرگونی‌های پس از زایمان
• طاسی با الگوی مردانه
• ریزش موی هورمونی
• ریزش مو در اثر فقر آهن
• ریزش مو پس از شیمی‌درمانی
• ریزش مو در قالب بخشی از اثرهای جانبی ابتلا به اختلال‌های خاصی مانند تریکوتیلومانیا یا کندن موی وسواسی و آنورکسی یا بی‌اشتهایی
• ریزش مو در اثر بای پس معده
• کمک به تسریع رشد موها در ریزش موی سکه ای
• جایگزین مناسب کاشت مو
• تکمیل درمان کاشت مو جهت بهبود رشد و ضخامت موهای پیوند زده

نتایج و اثرات لیزر تراپی

هفته‌های اول تا هشتم

بیماران پس از فقط یک جلسه متوجه پرپشت و خوش‌حالت شدن موها و سالم‌تر شدن پوست سر می‌شوند. موها براق‌تر و پرتر می‌شود و شدت ریزش اندکی بیشتر می‌شود. افزایش ریزش مو موقتی است و نگران کننده نیست، و در اصل نشانه موثر بودن درمان است. تکنولوژی پیشرفته لیزر موها را در سطح سلولی هدف قرار می‌دهد.
انرژی متمرکز لیزر فولیکول مو را با ملایمت و به نحوی موثر تغذیه می‌کند تا رشد موی جدید تحریک شود. موهای سالم و جدید موهای ضعیف را به بیرون می‌رانند. موهای تازه درآمده قوی‌تر، سالم‌تر و ضخیم‌تر هستند. موهای ریخته شده در این دوران در هر حال دیر یا زود می‌ریختند.

هفته‌های هشتم تا دوازدهم

بسیاری از بیماران متوجه رشد محسوس مو در این بازه زمانی می‌شوند. ابتدا کرک‌های ریزی روی پوست سر درمی‌آید و موهای قبلی نیز سالم‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. موها در کل خوش حالت‌تر و براق‌تر می‌شود که نشانه‌ای از بهبود وضعیت موها و موثر بودن درمان است.

هفته‌های سیزدهم تا بیستم

نتایج درمان اکثر بیماران در این مرحله مشخص‌تر می‌شود و بیماران بهتر متوجه مزایایی چون رشد موی جدید، توقف ریزش مو و سالم‌تر، پرپشت‌تر و خوش حالت‌تر شدن موها می‌شوند. بسیاری از بیماران باید بیش از ۱۲ هفته صبر کنند تا نتیجه نهایی مشخص شود.

پس از هفته بیستم

بسیاری از بیماران گزارش داده‌اند که موها با ادامه دادن درمان پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. پرپشت شدن موها در اصل نشانه رشد مداوم موهای جدید است. ازآنجایی که رشد موها معمولاً کمتر از یک اینچ در ماه است، ما عموماً به متقاضیان درمان توصیه می‌کنیم تا برنامه درمان را تا زمان رشد مجدد حداکثری تمام موها ادامه دهند.
به خاطر داشته باشید که شرط دستیابی به بهترین نتیجه این است که درمان با توجه به شدت ریزش مو و سن بیمار ماهی یک بار یا هفته‌ای یک یا دو بار تکرار شود. توصیه می‌کنیم که حداقل بعضی درمان‌های خانگی را ادامه دهید تا نتیجه به دست آمده حفظ شود و موها همچنان پرپشت بماند. درغیر این صورت موها دوباره به تدریج کم‌پشت می‌شود.

عوارض لیزرتراپی مو

لیزر تراپی مو به دلیل کم توان بودن اشعه نوری دستگاه حرارتی از این لیزرها به پوست تابیده نخواهد شد و باعث ایجاد آسیب و سوختگی در پوست نمی گردد و این روش درمانی با سطح انرژی و جریان کم همراه با اثر بخشی بالا صورت می پذیرد تا فولیکول های مو بازگشت مناسبی داشته باشند و به موی بیمار به حالت ضخامت و دوام قبل از ریزش رشد نماید. لازم به ذکر است درمان ریزش مو با لیزر کم توان حاصل سال‌ها تحقیق و توسعه بوده و با استانداردهای اروپا و مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه ایمنی مطابقت دارد.

هزینه لیزر تراپی مو

هزینه لیزر تراپی مو به فاکتورهایی مانند تعداد جلسات لیزرتراپی بیماران، مهارت متخصص و تجهیزات موردنیاز برای درمان در هر بیماری متفاوت خواهد بود.

سوالات رایج درباره لیزرتراپی مو

آیا می توان به جای کاشت مو لیزرتراپی کرد؟

جایگزین کردن لیزرتراپی به جای جراحی کاشت مو مناسب کسانی است که:

• زنانی که دچار ریزش مو و کم پشت شدن موها در تمامی مناطق سر خود شده‌اند و بنابراین نواحی کنار و پشت سر که معمولا موهای پیوندی از آن گرفته می شود نیز دچار مشکل ریزش مو هستند و به همین خاطر احتمال موفقیت آمیز بودن پیوند و کاشت موی طبیعی کم است.
• بیمارانی که در مراحل اولیه‌ی ریزش مو هستند (یک تا ۷ سال از شروع ریزش موی آن‌ها می‌گذرد) و هنوز تعداد زیادی از موها در قسمت جلوی سر در حال رشد هستند و بنابراین این احتمال وجود دارد که با انجام کاشت مو، موها وارد شوک شوند و یا به موها آسیب وارد شود و بنابراین فرایند ریزش موها در واقع شدیدتر شوند.

 

چند روز بعد از لیزر صورت موها میریزد؟

 

بعد از گذشت چه مدت می توان نتیجه مناسب را گرفت؟

فولیکول مو برای شروع مجدد تولید مو به زمان نیاز دارد و مدتی طول می‌کشد که ساقه‌ی مو از پوست سر عبور کند و تا حدی که قابل رویت و تشخیص باشد، رشد کند. معمولا بعد از سه ماه از شروع درمان، بیمار اولین نشانه‌های اثربخشی لیزردرمانی را مشاهده خواهد کرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتایج نهایی درمان خواهد رسید.

آیا درمان ریزش مو با لیزر شیوه ایمنی است؟

بهتر است بدانید که این روش دارای تمامی استاندارهای بین المللی ایمنی است و به عنوان یک دستگاه درمانی بدون خطرات چشمگیر محسوب می شود و در بین لیزرهای به کار برده شده در زمینه پزشکی زیبایی در رده ی بالایی از اعتبار قرار دارد. همچنین نوع لیزر مورد استفاده در این شیوه، لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است.

تفاوت لیزرهای پرتوان و کم‌توان چیست؟

از لیزرهای پرتوان می‌توان برای بریدن بافت‌ها و ایجاد گرما استفاده کرد. اما لیزرهای کم توان گرما نداشته و از انرژی فوتونی استفاده می‌کنند.
سال‌ها است که کلینیک های تخصصی پوست و مو در زمینه ترمیم مو در نقاط مختلف جهان از فن‌آوری لیزر «پرتو سرد» برای کمک به افرادی که از انواع مختلف مشکلات مو رنج می‌برند استفاده می‌کنند. آنچه مشخص است این است که درمان با لیزر کم‌توان از طریق افزایش جریان خون به نواحی اطراف فولیکول‌های پوست سر عمل می‌کند. این افزایش جریان خون باعث بهبود حجم موها و در نتیجه سالم‌تر شدن ظاهر آن‌ها می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا